O nas

onas 1d
Damix to firma specjalizująca się w produkcji wyposażenia dla sklepów, marketów, hipermarketów oraz magazynów i stacji paliw. Wieloletnie tradycje firmy w połączeniu z szerokim doświadczeniem i nowoczesnym parkiem maszynowym sprawiły, iż z oferty Damix korzysta wiele znanych firm poszukujących produktów najwyższej jakości.
a
40 lat tradycji

Korzenie firmy Damix sięgają 1975 roku, kiedy w Rypinie, we wschodniej części dzisiejszego woj. kujawsko-pomorskiego, wybudowano państwową Fabrykę Akcesoriów Meblowych. Firma wyrosła na specjalistyczne przedsiębiorstwo, z którego produktów i doświadczenia korzystały ówcześnie największe w Polsce fabryki mebli. Niestety fabryka popadła w trudności finansowe i w 1996 roku ogłoszono jej upadłość. I wtedy pojawili się prywatni inwestorzy – polscy przedsiębiorcy bracia Krzemińscy oraz Leonard Murawiec, obecny prezes Zarządu Spółki. Przeobrażenia własnościowe pociągnęły za sobą zmianę profilu produkcji. Rozpoczęto wytwarzać różnego rodzaju wyposażenie sklepów, marketów, magazynów i stacji paliw np. obudowy palet, boksy składane, stoły i kosze ekspozycyjne, prezentery POS&POP. Prawdziwy przełom przyniósł jednak rok 2007, kiedy nastąpił zakup spółki handlowej Siegel Polska, jednostki należącej do upadłego Siegel GmbH, znanego wówczas niemieckiego producenta wózków i innego wyposażenia sklepów i marketów. Równocześnie firma rozpoczęła budować markę wózków PRODUS. Dzisiaj jest to marka znana nie tylko na rynku europejskim, ale też w innych częściach świata. Kolejnymi kamieniami milowymi było utworzenie spółki handlowej Produs Service w Moskwie oraz zakup spółki Polidar w Czechach. Wszystkie spółki tworzą aktualnie Grupę Damix.

budynek 1s
Co stoi za tak szybkim rozwojem firmy? Certyfikaty ISO, certyfikaty TÜV Rheinland na wózki sklepowe, produkty wysokiej jakości, krótki czas dostawy i korzystne ceny. Wszystkie te czynniki okazały się receptą na sukces, który sprawia, że firma Damix jest atrakcyjnym partnerem dla krajowych i międzynarodowych klientów. System zarządzania jakością obejmuje wszystkie operacje Damix. Szczegółowe opisy przebiegu produkcji i procesów biznesowych zapewniają niezmiennie wysoką jakość wszystkich produktów spółki. Damix może przy tym poszczycić się szeroką gamą produktów uzupełniających na potrzeby branż: FMCG, AGD, budowlanej, tekstylnej a także przemysłu. Przedsiębiorstwo oprócz wózków sklepowych produkuje systemy prowadzenia klienta z bramkami elektronicznymi i mechanicznymi. Damix ma również bogatą ofertę produktową dla branży magazynowania i logistyki, znacząca jest także produkcja ekspozytorów POS&POP.
Co więcej, Damix może pochwalić się komplementarnie wyposażoną fabryka posadowioną na działce o powierzchni ponad 5 hektarów z obiektami produkcyjnymi i magazynowymi o łącznej powierzchni ca 30.000 m2. Galwanizernia spółki znana jest w całym w kraju i chwalona za dobrą jakość chromowania, niklowania, cynkowania, miedziowania, patynowania na miedzi i mosiądzu. Firma jest także w posiadaniu trzech linii do malowania proszkowego i licznych maszyn CNC do obróbki metali. To wszystko sprawia, że Damix jest postrzegany przez duże organizacje handlowe i inne podmioty jako partner mający szeroką ofertę produktową, zapewniający dobre i stabilne warunki współpracy. Na obecną pozycję rynkową firmy duży wpływ mają również jej pracownicy, a zwłaszcza zespół konstruktorów i technologów, który przygotował i wdrożył już do produkcji blisko 80 wózków sklepowych i transportowych w kilku rodzinach: wózki sklepowe koszowe – MEC, Avant i Classic oraz wózki transportowe: Vario i Carry.
transp 1s
boksy m
Wózki sklepowe są tak naprawdę najważniejszym produktem. Damix obecnie lokuje na rynku ponad 100.000 wózków rocznie i obserwuje rosnące zainteresowanie tą częścią swojej oferty.
a
Rynki zbytu
mapka 1s Strategicznymi partnerami spółki Damix zawsze były i są duże polskie i międzynarodowe sieci handlowe. Szczególne znaczenie mają sieci polskie np. Biedronka, Grupa Polomarket oraz te, których centrale zlokalizowane są w Niemczech, Francji, Anglii, Holandii m.in. Auchan, Action, REAL, Castorama, Leroy Merlin, Bauhaus, Hornbach, Bricoman i wiele innych. Inwestując w najtrudniejszym okresie Damix uniknął konsekwencji kryzysu gospodarczego. W Grupie Damix w 2016 r. skonsolidowane przychody ze sprzedaży przekroczyły 100 000 000 PLN.
W 2015 r. sprzedaż była na zbliżonym poziomie. W kontekście eksportu głównymi rynkami zbytu są kraje Unii Europejskiej, Europa Wschodnia i Bliski Wschód. Wózki sklepowe Damix coraz większym zainteresowaniem cieszą się w Skandynawii, Rosji, na Białorusi i Ukrainie. Wszystkie te kierunki eksportu będą rozwijane w najbliższych latach.
a
Plany na przyszłość

Od początku swojego działania Grupa Damix koncentrowała swoją uwagę na rynkach polskim i międzynarodowym, stopniowo zwiększając eksport, który stanowi już ponad 40% przychodów ze sprzedaży. Priorytetem w dalszej działalności jest umocnienie pozycji rynkowej, zwłaszcza na rynkach zagranicznych. Ważne w tym względzie zadania przypadają więc także spółkom Produs Shop Services, Produs Service i Polidar. W tym celu od wielu już lat produkty firmy promowane są na światowych Targach Euroshop w Düsseldorfie. Ważne są też tematyczne imprezy targowe w Paryżu, Moskwie, Madrycie oraz Targi RetailShow w Warszawie, które są największą w Polsce i coraz bardziej uznawaną w Europie imprezą targową. Rozbudowana zostanie sieć przedstawicieli i dystrybutorów. W fabryce w Rypinie przygotowywany jest duży showroom do dyspozycji klientów.

Nadal kontynuowany będzie proces modernizacji fabryki. Zrealizowana rozbudowa galwanizerni pozwoli zwiększyć możliwości produkcyjne do 250.000 wózków rocznie i pomoże wykorzystać potencjał fabryki w zakresie produkcji pozostałego wyposażenia sklepów i marketów. Oddana nowa linia cynkowania galwanicznego oznacza nie tylko duże zwiększenie możliwości produkcyjnych, ale także troskę o pełne poszanowanie środowiska naturalnego, z zamkniętym obiegiem wody włącznie. W miarę potrzeb kontynuowana będzie robotyzacja stanowisk do spawania i zgrzewania.

maszyny 1s
Dzięki dofinansowaniu ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Poddziałania 5.2.2. Wsparcie inwestycji przedsiębiorstw Schemat: Wsparcie dla przedsiębiorstw produkcyjnych współpracujących ze szkołami zawodowymi Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2007-2013 udało nam się doposażyć fabrykę w zrobotyzowane stanowiska spawalnicze i do zgrzewania, laser nowej generacji, nowoczesne narzędzia do projektowania, wózki widłowe. W rezultacie lepiej są zaspokojone potrzeby klienta np. przez wdrożenie nowych produktów oraz zmodyfikowanie technologii wykonania wózków sklepowych.
ue 1s
Poniżej wybrane przykłady wdrożonych nowych wózków sklepowych dzięki dofinansowaniu uzyskanemu z Unii Europejskiej:
Avant 275 Classic 140M Classic 180K
275 1s 140m 1s 180k 1s
Nieco wcześniej konstruktorzy i technolodzy Damix wdrożyli do produkcji wózki MEC 66 i MEC 101S dla mniejszych i średniej wielkości sklepów i marketów. Wózki te mają unikatową konstrukcję i kształt – charakterystyczne są niewielkie odległości parkowania tych wózków i ich szerokość. Odległość parkowania wózka MEC 66 wynosi zaledwie 9 cm, a MEC 101S – 11 cm, natomiast szerokość wynosi odpowiednio 37,5 i 47 cm. Dzięki tym walorom na stosunkowo niewielkiej powierzchni sklepu można umieścić dużo więcej wózków od innych o podobnej pojemności, ale w standardowym kształcie.
mece 1s
Produkowane przez Damix wózki sklepowe modele Avant, Classic i MEC mają certyfikaty TÜV Rheinland.
tuv 1d
Wózki sklepowe Avant – Certyfikaty: Nr TM 62000449 001, Nr TM 62000449 002, Nr TM 62000449 003, Nr TM 62000449 004.
Wózki sklepowe Classic – Certyfikaty: Nr TM 62000449 005, Nr TM 62000449 006, Nr TM 62000449 007, Nr TM 62000449 008.
Wózki sklepowe MEC – Certyfikaty : Nr TM 62000449 009, Nr TM 62000449 010.
W połowie 2004r. wprowadzono system zarządzania jakością zgodny z normą ISO 9001:2008.
iso 1d
Nadal w centrum uwagi będzie w Damix jakość produktów i tworzenie stabilnych warunków współpracy z klientami. Na poziomie operacyjnym oznacza to terminową realizację zamówień i utrzymanie dobrych, konkurencyjnych cen.